Strona główna | Mapa serwisu | English version
Księga Zaklęć
Księga Zaklęć

ACCIO- zaklęcie przywołujące wybraną rzecz (przybycie).

ALOHOMORA - zaklęcie otwierające zamki drzwi, okna, kufry.
ANAPNEO- zaklęcie ratujące osobę przed zakrztuszeniem się, np. jedzeniem.

APARECJUM - zaklęcie, ktore powoduje, że widzialnym staje się to, co było niewidzialne.

AVADA KEDAVRA - zaklęcie uśmiercające, zakazana klątwa zabijająca (śmierć natychmiastowa).

AVIS - zaklęcie, które powoduje, że z różdżki wylatują małe ptaszki (zaklęcia tego użył pan Ollivander podczas sprawdzania różdżki Wiktora Kruma przed Turniejem Trójmagicznym).

CHŁOSZCZYŚĆ - zaklęcie, które czyści różne przedmioty.

CONFUNDUS - zaklęcie omamienia, człowiek, który jest pod jego wpływem, skłonny jest uwierzyć we wszystko to, czego pragnie rzucający to zaklęcie.

CONJUNCTIVITUS - zaklęcie, które działa na oczy (oślepia).

COOLOPORTUS - zaklęcie zamykające drzwi, Hermiona i Harry użyli je kilkakrotnie, kiedy uciekali wraz z innymi przed śmierciożercami w Departamencie Tajemnic.

CRUCIATUS - zaklęcie niewybaczalne, sprawia ofierze wielki ból.

DELETRIUS - zaklęcie powodujące koniec działania zaklęcia Priori Incantatem, przeciwzaklęcie do Priori Incantatem (przeciwność).

DENSAUGEO - zaklęcie, które powoduje, że osobie, na którą je rzucono w przerażający sposób rosną przednie zęby.

DIFFINDO - zaklęcie, które przecina sznury, sieci i wszelkie roślinne formy życia, przydatne na lekcjach zielarstwa.

DISILLUSION - inaczej Czar Rozpłynięcia; zaklęcie, po którym człowiek nie staje się niewidzialny lecz jego ciało zlewa się z otoczeniem i wtapia się w nie tak samo, jak w przypadku kameleona.

DRĘTWOTA - zaklęcie wywołujące drętwotę ciała, Harry używał go podczas zadania w labiryncie (dodała Karpatka).

ENERVATE - zaklęcie przywracające przytomność, niweluje skutki zaklęcia oszałamiającego, przeciwzaklęcie do Drętwoty.

ENGORGIO - zaklęcie powiększające (Energia).

EPISKEY - formuła zaklęcia leczącego, np. złamania jakiejś części ciała. Tonks doprowadziła tym zaklęciem do porządku nos Harry'ego.

EVANESCO - pod wpływem tego zaklęcia znikają przedmioty i eliksiry.
EXPECTO PATRONUM - zaklęcie zwane Patronusem, na dźwięk którego pojawia się Patronus - rodzaj pozytywnej siły zwalczającej dementorów.

EXPELLIARMUS - zaklęcie rozbrajające.

FERAVERTO - tym zaklęciem profesor McGonagall zamieniła ptaka w kielich.

FERULA - zaklęcie unieruchamiające i bandażujące zranioną nogę, magiczny opatrunek (opatrzenie
).
FIDELIUS - niesłychanie złożone zaklęcie, polegające na zdeponowaniu tajemnicy w duszy żywego człowieka zaklęcie, dzięki któremu jedna osoba chroni sekret powierzony jej przez drugiego człowieka. Tak długo, jak ta osoba sama nie zechce go wyjawić, nikt tego sekretu nie pozna.

FINITE INCANTATEM - zaklęcie niwelujące działanie innych zaklęć (to samo co neutralizacja).

FLAGRATE - zaklęcie powodujące zaznaczanie terenu ognistym X. Hermiona użyła tego zaklęcia w V tomie żeby zaznaczyć drzwi w Departamencie Tajemnic.

FLIPENDO - zaklęcie powodujące przesunięcie lub odpychanie przedmiotów i potworów (odwrócenie przesunięcia).

FURNUNCULUS - zaklęcie parzące.

IMMOBILlUS - zaklęcie "wyciskające" z chochlików kornwalijskich energię. Stają się wtedy nieszkodliwe i spokojne.

IMPENDIMENTO - zaklęcie spowalniające działanie lub inaczej, jak sugeruje Potteromaniak, jest to zaklęcie ( a właściwie urok ) broniące przed czarną magią.

IMPERIO - zaklęcie dające czarodziejowi całkowitą kontrolę nad wybrana osobą.

IMPERVIUS - zaklęcie odpychające wodę, dobre dla "okularników" ponieważ krople deszczu nie osiadają na szkłach.

INCANCERUS - zaklęcie powodujące wytworzenie grubych lin, które zwiążą przeciwnika. Tym sposobem profesor Umbridge związała centaura Zakałę w Zakazanym Lesie.

INCENDIO - zaklęcie powodujące, że płonie ogień w kominku.

LEGILIMENS- zaklęcie, które umożliwia wkradnięcie się do czyjegoś umysłu i zobaczenie wspomnień tej osoby (dodała Ree).

LEVICORPUS - jedno z zaklęć wymyślonych przez Księcia Półkrwi, zaklęcie niewerbalne, powodujące lewitację w powietrzu, niestety głową w dół.

LIBERACORPUS - przeciwzaklęcie do czaru "Levicorpus".

LOCOMOTOR - zaklęcie powodujace przemieszczenie, lewitację przedmiotu i możliwość sterowania nim za pomocą różdżki. Działanie podobne do Mobiliarbus.
LOCOMOTOR MORTIS - zaklęcie zwierające nogi.

LUMOS - zaklęcie, które powoduje, że zapala się światełko na końcu różdżki i oświetla pomieszczenie (blask).

MOBILIARBUS - zaklęcie powodujące przemieszczanie się przedmiotów.

MOBILICORPUS - zaklęcie umożliwiające przenoszenie nieprzytomnej osoby, jakby niewidzialne sznurki pociągały za przeguby, szyję i kolana.

MORSMORDRE - wywołuje znak ciemności - Mroczny Zna
k.
MUFFLIATO - zaklęcie, które wypełniało uszy stojących w pobliżu osób niezidentyfikowanym brzęczeniem tak, że można było prowadzić w klasie długie rozmowy bez obawy, że zostanie się podsłuchanym.

NOX - gasi światło na końcu różdżki, przeciwzaklęcie do Lumos ("anty blask").

OBLITERATION - to zaklęcie zaciera ślady na ziemi.

OBLIVIATE - zaklęcie zapomnienia, które powoduje zanik lub modyfikację pamięci, użyte przez Lockhart'a spowodowało eksplodowanie złamanej różdżki Rona z siłą małej bomby.

OCULUS REPARE - zaklęcie naprawiające stłuczone okulary.

ORCHIDEUS - zaklęcie wyczarowujące kwiaty.

PAKUJ - zaklęcie, które pakuje ubrania.

PESKIPIKSI PESTERNOMI - zaklęcie mające poskromić chochliki kornwalijskie.

PETRIFICUS TOTALUS - zaklęcie Pełnego Porażenia Ciała, powoduje petryfikację czyli paraliż całego ciała (totalna petryfikacja).

PORTUS - zaklęcie zamieniające przedmiot w świstoklik.

PRIORI INCANTATEM - to zaklęcie wyjątkowe, które powoduje złączenie się różdżek - sióstr czyli mających ten sam rdzeń; nie chcą one walczyć jedna przeciwko drugiej lecz gdy są do tego zmuszane, to pojawiają się ostatnie zaklęcia wywoływane przez różdżkę tego, który ma w danym momencie bliżej siebie na nici tajemnicze światełko (zaklęcia są przypominane odwrotnie do chronologii czasu).

PROTEGO - zaklęcie tarczy, powoduje wytworzenie tarczy ochronnej, która odbija zaklęcia.

QUIETUS - przeciwzaklęcie do Sonorus (cisza), powoduje zmniejszenie siły głosu do normalnego poziomu.

REDUCIO - zaklęcie pomniejszające. Potteromaniak sugeruje,że REDUCIO jest przeciwzaklęciem do Engorgio (zaklęcie powiększające). Sugestia wydaje się być logiczna.

REDUCTO - zaklęcie redukujące

RELASHIO - zaklęcie, które powoduje, że z różdżki tryskają iskry, może też spowodować strzelanie ukropem, co stało się w jeziorze.

REPARO - zaklęcie służące do naprawiania, na przykład rozbitej szyby.

RICTUSEMPRA - zaklęcie wyzwalające z różdżki potężny snop żółtego światła, który godzi w przeciwnika z ogromna siłą.

RIDDIKULUS - zaklęcie obezwładniające bogina, zmusza go do zamienienia się w coś zabawnego.

SECTUMSEMPRA - złowrogie zaklęcie wymyślone przez Księcia Półkrwi, które spowodowało, że z twarzy i piersi Malfoy'a trysła krew, jakby ktoś ciął go na odlew niewidzialnym mieczem
.
SERPENSORTIA - zaklęcie, które wyczarowuje węża z różdżki.

SILENCIO - zaklęcie uciszające, które odbiera głos temu, na kogo zostało rzucone.

SKURGE - zaklęcie oczyszczające z różnych zanieczyszczeń, usuwa klejącą i niebezpieczną ektoplazmę.

SONORUS - zaklęcie wzmacniające głos, użył go Ludo Bagman podczas komentowania finału Mistrzostw Świata w Quidditchu.

SPECIALIS REVELIO - zaklęcie sprawdzające czy dany przedmiot nie ma jakiś właściwości czarnomagicznych.

TARANTALLEGRA - zaklęcie, które wywołuje taniec przeciwnika wbrew jego woli, zmusza nogi do tańca.

TERGEO - zaklęcie oczyszczające. Hermiona w ten sposób ściągnęła zaschniętą krew z twarzy Harry'ego

TORTURA TRANSMUTACJI - zaklęcie powodujące transmutację osób, ale wiąże się z tym także okropny ból (dodał Radek)..

WADDIWASI - odblokowanie otworu, na dźwięk tego zaklęcia rzuconego przez profesora Lupina, z dziurki od klucza wystrzeliła grudka gumy do żucia i trafiła prosto w dziurkę nosa Irytka.

WINGARDIUM LEVIOSA - zaklęcie, na dźwięk którego latają różne przedmioty.

WSKAŻ MI - zaklęcie, które powoduje, że różdżka obraca się na północ.

To jest stopka
Witam Na Mojej Stronie Poświęconej Harremu Potterowi